Route wandelloop zaterdag 8 maart 2014

km
Vertrek van de Grote Zaal van Recreatiepark ‘het Grote Bos’ en wandel rechtdoor langs de
gekleurde blokken naar de statige beukenlaan, Reeënlaan. Bij de grote kruising, voor het
zwembad, rechtsaf, Lijsterlaan. Loop langs het sportveld, op de kruising rechtdoor de
klinkerweg op, later grindweg. Ga tegenover huisje 610 links tussen de 4 paaltjes het park uit
en ga direct linksaf, een statige beukenlaan. Zijweg rechts negeren. Het pad wordt smaller
en maakt een bocht naar rechts. Loop door tot aan het fietspad bij een idyllisch huisje bij het
paardenveld.
Ga rechtsaf het fietspad op en loop ca. 250 meter tot de groene slagboom met opschrift “’t
Heihuis”. Ga voor de slagboom linksaf, een licht glooiend zandpad naar het open veld. Blijf
op het pad wandelen langs de bosrand voor 100 meter en ga bij twee witte paaltjes met
bocht naar links. In de haakse bocht naar rechts, bij een betonnen paal neemt u het paadje
rechtdoor, dwars over het veld en koerst u recht op het cremekleurige huis.
Aan het einde rechts, langs een slagboom naar een onverharde weg. Ga rechts de
onverharde weg op en het eerste smalle bospad linksaf. Negeer zijpaden en ga op de
t-splitsing bij het heideveld rechts. Bij de bank sla je linksaf en de y-splitsing weer links: het
pad door het heideveld. Aan het einde heideveld alle zijwegen negeren; het pad loopt het
bos in, wordt smaller en loopt tussen de rododendrons. Volgende duidelijke splitsing weer
li en u komt op een schuine kruising uit. Steek schuin naar rechts over (laat 2 brede paden
rechts liggen) en sla direct linksaf, het kleine struinpaadje, richting fietspad. U stapt over het
scherm voor de paddentrek en staat op het fietspad. Hier linksaf langs de zandafgraving en
Bungalowpark ‘Stamerhoef’ Bij het uitkijkpunt en hoge trap kunt u nog een blik werpen in
de Zanderij die pas is opengesteld voor wandelaars.
Ga, met de rug naar het uitzichtpunt naast de trap, rechtdoor de half verharde/zandweg
“Maarnse Bergweg” op richting ‘Onder de Pannen’ Op de kruising rechtsaf, verderop
rechts vindt u de koffiestop (optioneel).
Na de koffie gaat u terug naar de kruising. Hier gaat u rechtsaf langs het veld over het
dalende pad weer terug naar “’t Heihuis” bij het paardenveld. Ga tegenover het huis het hek
van het Grote Bos in en loop de Reeenlaan uit naar het startpunt, waar de erwtensoep klaar
staat.
We hopen dat u genoten hebt van deze wandeling.
Eventuele op- en aanmerkingen kunt u kwijt op www.3bergenLOOP.nl.