Download de trektochtkaart

Wijngaarden
en Bossen
Beschrijving
1- Volg vanaf het Parkeerterrein des faux het geasfalteerde weggetje, in de richting van de “balade des faux”. U bereikt het pad met uitlegvoorzieningen
van de faux de Verzy en volgt dit. Na het informatiebord naar links door lopen.
2- U passeert de Fau de la Demoiselle en verlaat het pad met uitlegvoorzieningen. Neem het bospad aan uw
rechterhand. Na ongeveer 1,5 km (bij het gele baken), verlaat u de weg en neemt het links liggende steile hellinkje om het pad te bereiken dat het voormalige tracé van de spoorlijn van de Voorsteden van Reims gebruikt. U
bevindt zich tevens op de GR® 141 en GR® 654.
3- Linksaf slaan en het tracé van de GR® volgen. Passeer boven het dorpje Verzy en loop dwars door het bos
tot dat u bij de wijngaard uitkomt. Loop over dit pad en het kruispunt dat naar het park Arboxygène door. Verlaat
na 50 m tijdelijk het tracé van de CBR, om een pad aan de rechterkant in te slaan dat naar de rue Frédérique Bin
aan de stadsgrens van Verzenay leidt (hieronder bevindt zich de toegang naar de vuurtoren van Verzenay waarin
het musée de la vigne (Wijngaardmuseum) is gehuisvest.
4- Een variant (die de afstand tot 10 km terugbrengt, met gele bebakening) geeft gelegenheid weer naar het parkeerterrein des Faux terug te keren: sla hiervoor linksaf om in de richting van het parc Arboxygène te lopen. Loop
na het parkeerterrein door over het pad en steek door het park om punt 6 te bereiken. Maar op de hoofdroute
volgt u links de rue Frédérique Bin en neemt vervolgens de 2de straat links in de richting van het station.
1 km
© IGN-PARIS 2008 – De gegevens of stafkaarten IGN in deze beschrijving zijn afkomstig uit de meest recente
uitgaven van IGN die echter uit verschillende jaren afkomstig kunnen zijn – www.ign.fr - exploitatievergunning
n°2008-CINO35-33
Legende
5- Bij het uitlopen van het dorp, wanneer u de molen van Verzenay ziet staan, laat u de GR® 654 aan uw rechte-
rhand liggen om op de GR® 141 die door bossen en wijngaarden naar Mailly-Champagne afdaalt door te lopen.
Loop het dorp binnen, volg aan de rechterkant de rue Thiers gedurende 50 m alvorens links het steegje te volgen
dat op de rue Gambetta uit komt. Volg deze straat en sla dan rechtsaf de rue Jolicoeur en vervolgens linksaf de
rue Carnot in (ingang van de educatieve steengroeve). Loop tegenover de rue des Crayères door. Neem bij het
verlaten van het dorpje het pad rechts dat steil omhoog het bos in voert.
Verlaat de GR® 141 en sla linksaf de bosweg in en in het verlengde daarvan het pad dat in de volksmond
‘sentier de la Serre’ wordt genoemd. Blijf na 2 km de tegenoverliggende bosweg volgen.
7- Op het kruispunt met de weg links die van het parc Arboxygène komt, neemt u de weg rechts (u vindt iets verder een paadje links dat het mogelijk maakt de verstevigingen van de mont Sinaï met oriëntatietafel te bereiken).
Blijf de bosweg volgen, steek de D34 over en kom op het parkeerterrein des Faux uit.
Details
Picknick
Bezienswaardigheden onderweg
Informatie
Natuurlijk plekje en pad met uitlegvoorzieningen van de faux de Verzy
Vuurtoren van Verzenay (Wijngaardmuseum)
Parc Arboxygène (boomklimparkoers en boomhutten)
Molen van Verzenay
51340 Maurupt le Montois
Tél : 03 26 41 03 88
[email protected]
Ontwerp en uitvoering Champagne-Ardenne Tourisme - www.tourisme-champagne-ardenne.com
Fotocredit: CRTCA
Het tracé en de beschrijving van deze route werd hier weergegeven met de vriendelijke toestemming van de Fédération Française de Randonnée Pédestre (Franse Wandelbond) – uittreksel van de topogids “Reims...te voet®, ref D051, te koop via de website van de Fédération
www.ffrandonnee.fr, of via de post op 64 rue dessous des Berges - 75013 Parijs of telefoon op +33 (0)1.44.89.93.93